Επιχείρηση

Ποια είναι τα TOP 5 λάθη στη φωτογράφηση προϊόντων – Πώς να τα αποφύγεις

Κάτι που φαίνεται να είναι απόλυτα απαραίτητο εάν θέλετε να πουλήσετε τα χειροποίητα προϊόντα σας στο διαδίκτυο και με επιτυχία, είναι η φωτογράφιση των προϊόντων. Και εδώ μιλάμε για τη φωτογράφιση των χειροποίητων προϊόντων.

Εάν δεν έχετε εμπειρία, δεν είναι εύκολο να τραβήξετε τις δικές σας επαγγελματικές φωτογραφίες και το αναβάλλεται διαρκώς, πράγμα που σας καθιστά αυτομάτως “αδύναμο” στον απαιτητικό ψηφιακό κόσμο.

Σήμερα, θα αναλύσουμε ποια είναι τα 5 top λάθη που κάνουν οι δημιουργοί χειροποίητων και πώς θα τα αποφύγετε.

Σίγουρα θα αναβαθμίσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα και θα αυξηθούν και οι πωλήσεις σας.

Λάθος No 1 – Θερμοκρασία Χρώματος

Η θερμοκρασία χρώματος και είναι σαν ένα …θερμόμετρο.

Στην πιο ψυχρή της έκδοση, τα λευκά στη φωτογραφία σας θα φαίνονται λίγο μωβ ή μπλε. Στην πιο “θερμή”, θα φαίνονται λίγο κιτρινωπά ή και πορτοκαλί.

Πώς θα αποφύγετε οι φωτογραφίες σας να μωβίζουν ή να κιτρινίζουν και να διατηρούν λευκά;

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβετε, είναι ότι η θερμοκρασία χρώματος μετράται με μια μονάδα που ονομάζεται Kelvins. Κάτι που υπάρχει σε οποιαδήποτε συσκευασία λαμπτήρα αγοράσετε, πάνω στην οποία θα αναγράφεται τι είδους θερμοκρασία χρώματος πρόκειται να δημιουργήσει ο συγκεκριμένος λαμπτήρας (π.χ. 2.000 K ή 5.000 K). Για να βεβαιωθείτε λοιπόν ότι στις φωτογραφίες σας το λευκό μοιάζει με το πραγματικό λευκό σε φυσικό φως, θα μιμηθούμε δηλαδή το φως της ημέρας όσο πιο πολύ γίνεται. Η φυσική θερμοκρασία χρώματος της ημέρας, κυμαίνεται μεταξύ 5.000 K – 6.000 K. Οπότε, αν πρόκειται να τραβήξετε με τεχνητά φώτα, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε μια λάμπα που είναι περίπου 5.500 K.

Η δεύτερη συμβουλή, είναι να ρυθμίσετε την την κάμερά σας ώστε να ταιριάζει με τη θερμοκρασία χρώματος που χρησιμοποιείτε. Εάν γνωρίζετε ότι η λάμπα σας είναι 4.500 K, τότε ρυθμίστε τη φωτογραφική μηχανή σας για αυτήν τη θερμοκρασία και θα ρυθμιστεί αυτόματα έτσι ώστε τα λευκά να φαίνονται λευκά. Εάν διαθέτετε DSLR (μη αυτόματη κάμερα) θα υπάρχει ρύθμιση για αυτό, αλλά μπορείτε να το ορίσετε και στο smartphone σας, εάν το χρησιμοποιείτε για τη φωτογράφιση των προϊόντων σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μια εφαρμογή, όπως η VSCO για Android ή iOS (δωρεάν). Θα προσαρμόσετε τη θερμοκρασία χρώματος πριν από τη λήψη και τα λευκά σας θα παραμείνουν λευκά!

Λάθος No 2 – Exposure (Έκθεση)

Το δεύτερο λάθος είναι η λανθασμένη “έκθεση” και αυτό σημαίνει ο κακός φωτισμός.

Η φωτογραφία σας μπορεί να είναι πολύ σκοτεινή – αυτό σημαίνει πρώτον ότι δεν έχει αρκετή “έκθεση” ή είναι πολύ φωτεινή (κόντρα σε δυνατό φως), που σημαίνει ότι είναι υπερβολική η “έκθεση”. Είναι μια λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο να παίρνετε πολύ φως αλλά όχι τόσο δυνατό.

Ο λόγος που δεν θέλουμε την υπερβολική “έκθεση” ή είναι ότι χάνετε λεπτομέρειες με τα προϊόντα σας. Τα pixels “καίγονται” και γίνονται λευκά σε στην εικόνα σας. Δεν διορθώνεται, ακόμη και με επεξεργασία!

Πώς να το αποφύγετε;

Πρώτα από όλα, να είστε αρκετά κοντά στην πηγή φωτός (για παράδειγμα ένα παράθυρο) για να έχετε αρκετό φως, αλλά να μην το αφήσετε να “χτυπήσει” απευθείας επάνω στο προϊόν. Αν χρησιμοποιείτε φυσικό φως, θα είστε στη σκιά. Εάν χρησιμοποιείτε τεχνητά φώτα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια λευκή ομπρέλα ή ένα lightbox για να βεβαιωθείτε ότι το φως φιλτράρεται πριν φτάσει στο προϊόν σας.

Λάθος No 3 – Γωνία

Το λάθος No 3 είναι μια περίεργη ή άκυρη γωνία από όπου τραβάτε φωτογραφία το προϊόν σας. Αυτό είναι δύσκολο να εξηγηθεί, αλλά η ιδέα εδώ είναι να χρησιμοποιήσετε την κοινή λογική ώστε να επιλέξετε τη σωστή γωνία από την οποία θα τραβήξετε τις φωτογραφίες σας, αλλιώς θα παραμορφώσετε το αντικείμενο και θα φαίνεται μακρόστενο ή πλατύ ή απλά πολύ περίεργο! Για να το αποφύγουμε, πρέπει να σκεφτούμε πώς οι άνθρωποι θα κρατούσαν και θα έβλεπαν αυτό το προϊόν στην πραγματική ζωή. Χρησιμοποιώντας μια κούπα για παράδειγμα. Αν την πιάσω στα χέρια μου, θέλω να δω το μπροστινό της μέρος και θα κοιτάξω και μέσα. Ίσως κοιτάξω και από κάτω, για να δω τι είναι γραμμένο στον πάτο, αλλά ποτέ δεν θα την κοιτάξω από μια περίεργη, “ενδιάμεση” γωνία.

Είναι πολύ σημαντικό να το σκεφτούμε αυτό, γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν να αγγίξουν το προϊόν. Για το λόγο αυτό, θέλουν να δουν αυτό που θα ήθελαν να δουν και στην πραγματική ζωή. Αν το “τραβήξετε” από μια …περίεργη γωνία, θα το κάνετε για παράδειγμα να φαίνεται πιο χοντρό στο κάτω μέρος του από το επάνω, όταν δεν είναι έτσι στην πραγματικότητα. Κανείς δεν θέλει να έχει παραμορφωμένα προϊόντα. Σωστά;

Λάθος No 4 – Περικοπή

Αυτό το λάθος, έχει να κάνει με την περικοπή. Συμβαίνει παντού και είναι πολύ εύκολο να διορθωθεί και είναι επίσης πολύ σημαντικό. Αυτό που θέλετε είναι να μπορείτε να δείτε το προϊόν στην εικόνα ολόκληρο, να μην μεγεθύνεται και να μην σμικρύνεται υπερβολικά. Είναι πολύ σημαντικό να εμφανίζεται στην εικόνα ολόκληρο το προϊόν, γιατί ίσως χρειαστεί να μεγεθύνετε ή να περικόψετε εικόνες με διαφορετικό τρόπο, αν τις χρησιμοποιήσετε για παράδειγμα σε Pinterest, Instagram, στο κατάστημά σας στο διαδίκτυο και για οποιαδήποτε άλλη χρήση θέλετε.

Προσπαθήστε να σκεφτείτε παράλληλα τις πλατφόρμες και το πού πρόκειται να χρησιμοποιηθεί αυτή η εικόνα και βεβαιωθείτε ότι το προϊόν σας μπορεί να παρουσιάζεται ολόκληρο και δεν κόβεται στη …μέση, γιατί κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να σας δώσει πολλά κλικ και πωλήσεις.

Λάθος No 5 – Επεξεργασία

Το πέμπτο λάθος και …το τελευταίο, έχει να κάνει με την επεξεργασία της εικόνας. Υπάρχουν δύο οπτικές εδώ: Η μία είναι ότι δεν επεξεργάζεστε καθόλου ή αρκετά τις φωτογραφίες σας και η άλλη είναι ότι τις επεξεργάζεστε υπερβολικά πολύ. Πρέπει πάντα να επεξεργάζεστε τις φωτογραφίες σας! Ακόμα κι αν ακολουθήσετε όλες τις συμβουλές εδώ και η ρύθμισή σας στην κάμερα σας ήταν τέλεια, υπάρχει πάντα κάτι που μπορείτε να βελτιώσετε, ακόμη και ελαφρά, με λίγη επεξεργασία. Θα μπορούσε να είναι η φωτεινότητα ή η προσαρμογή χρώματος. Πρέπει να επεξεργαστείτε τις φωτογραφίες σας, ώστε να βεβαιωθείτε ότι φαίνονται τόσο καλά, όσο μπορούν και είναι στην πραγματικότητα το αντικείμενο.

Μην το παρακάνετε, γιατί κινδυνεύετε να αλλοιώσετε την εικόνα σας να φαίνεται ότι δεν είναι πραγματική. Είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείτε, ίσως επειδή όσο επεξεργάζεστε μια εικόνα, τα μάτια σας να το συνηθίζουν. Πρέπει να το ελέγχετε κάθε φορά και να το συγκρίνεται με το πραγματικό προϊόν. Συχνά, βλέπουμε εικόνες στο διαδίκτυο χωρίς καθόλου σκιές και αυτό δεν φαίνεται και τόσο πραγματικό στα ανθρώπινα μάτια. Επίσης, μην αυξήσετε υπερβολικά τη φωτεινότητα, γιατί αυτό θα αλλάζει τα χρώματα και όταν οι πελάτες λάβουν το προϊόν σας, θα πιστεύουν ότι “δεν είναι αυτό που έχω παραγγείλει”.

Σε επόμενο άρθρο, θα αναλύσουμε 6 εύκολα βήματα επεξεργασίας εικόνας.

Μέχρι τότε, φροντίστε να μην κάνετε τα παραπάνω λάθη!

 

πηγή: tizzit.co