Επιχείρηση

5 tips για Περιγραφές Προϊόντων που …πουλάνε!

5 tips για περιγραφές προϊόντων που πουλάνε

Η δημιουργία και η κυκλοφορία/δημοσίευση ενός νέου χειροποίητου προϊόντος στο διαδίκτυο, συνεπάγεται με πολλά και διαφορετικά βήματα που πρέπει να υλοποιηθούν και να τηρηθούν. Το διασκεδαστικό κομμάτι και το πιο δημιουργικό, είναι η δημιουργία του σχεδίου για το έργο που έχουμε σκεφτεί, μετά έρχεται η υλοποίηση του, η όλη διαδικασία για να το ανεβάσουμε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα – τίτλος, φωτογραφίες και… η σύνταξη μιας καλής περιγραφής προϊόντος (;) Εδώ, συχνά υπάρχει το πρόβλημα. Και γιατί να μην γράψουμε μια όμορφη περιγραφή για το προϊόν μας; Εφόσον το λατρεύουμε και η δημιουργία του για εμάς σηματοδοτεί κάτι νέο, θα πρέπει να γράφουμε και …να μην σταματάμε. 

Θα σας πω κάτι δελεαστικό. Οι περιγραφές των προϊόντων σας συνεπάγονται ΑΜΕΣΑ με τις πωλήσεις σας! Ω ναι!

Για πάμε να δούμε μερικά tips για ιδανικές περιγραφές των προϊόντων μας:

TIP No 1 – Απλότητα στην σύνταξη των Περιγραφών

Η πιο βασική συμβουλή και βρίσκεται και στο νούμερο ένα των tips, είναι η Απλότητα. Αλλιώς, η απλοϊκότητα και η συντομία του λόγου! Μην περιπλέξετε υπερβολικά τις εκφράσεις που χρησιμοποιείτε περιγράφοντας το προϊόν σας. Κρατήστε το όσο πιο απλό μπορείτε.

Φτιάξτε σύντομες προτάσεις.

Μην προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε φανταχτερά επίθετα που κανείς δεν τα χρησιμοποιεί στην καθημερινότητά του (μεταξύ μας, κάποιοι δεν ξέρουν καν ότι υπάρχουν!) μόνο και μόνο για να το κάνετε να ακούγεται εντυπωσιακό.  Αν όντως είναι φανταστικό, αποδεικνύεται στις φωτογραφίες σας! Σωστά;

Μερικές φορές στο γράψιμο μπορεί η φαντασία μας να “καλπάζει”. Είναι αρκετά δύσκολο και περίπλοκο να συνδεθείτε με τους πελάτες σας, αλλά να θυμάστε πως είναι και αυτοί απλοί άνθρωποι σαν εσάς. Άρα, δεν χρειάζονται υπερβολές για κάτι που είναι και φαίνεται ποιοτικό και …υπέροχο!

TIP No 2 – Πλεονεκτήματα & Οφέλη, όχι μόνο Χαρακτηριστικά προϊόντος

Μιλήστε για τα οφέλη και τα πλεονεκτήματα του προϊόντος σας, όχι μόνο για τα χαρακτηριστικά του.

Οι άνθρωποι θα πρέπει να γνωρίζουν το μέγεθος του προϊόντος, αλλά μόνο αυτό δεν πρόκειται να τους προτρέψει να να το αγοράσουν.

Στο τέλος μιας κουραστικής ημέρας για παράδειγμα, τι μπορεί να κάνει το προϊόν σας για αυτούς; Το γεγονός ότι είναι “Φυτική κρέμα νυκτός με αλόη” είναι πραγματικά υπέροχο, όμως δεν λέει τον πραγματικό σκοπό και λόγο που θα το αγοράσει και θα το χρησιμοποιήσει κάποιος. Θα πρέπει να γνωρίζει ότι είναι εξαιρετικά ενυδατική. Αφιερώστε μία παράγραφο, εξηγώντας τις ενυδατικές και αναπλαστικές ιδιότητες της αλόης και γιατί κάποιος να το χρησιμοποιήσει.

Αν δημιουργείτε και πουλάτε κάποιο είδος ζωγραφικής, ίσως σκέφτεστε “Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψω τι χρησιμοποιώ και πώς το φτιάχνω, κανείς δεν θα καταλάβει τίποτα, άρα δεν θα δουλέψει για εμένα αυτό”, πράγμα που δεν ισχύει. Ναι, αρχικά θα πρέπει να αναφερθεί το μέγεθος του πίνακα ζωγραφικής, αλλά αυτό που πραγματικά ενδιαφέρει τον πελάτη και θέλει να δει είναι “Αυτά τα υπέροχα χρώματα σε παλ αποχρώσεις που χρησιμοποιήθηκαν για αυτόν τον πίνακα, τον καθιστούν την τέλεια επιλογή για τη διακόσμηση του παιδικού δωματίου και είναι ένα ιδανικό δώρο για ένα baby shower!”.

Η αναφορά των πλεονεκτημάτων ενός προϊόντος στην περιγραφή του, λειτουργούν πάντα και φέρνουν αποτελέσματα γιατί βάζουν τον ενδιαφερόμενο αγοραστή στην διαδικασία να φανταστεί τον εαυτό του να χρησιμοποιεί (και πώς) το προϊόν σας. Δεν υπάρχει καλύτερη προσέγγιση.

TIP No 3 – Διηγηθείτε μια Ιστορία!

Οι Ιστορίες, πουλάνε! Εάν μπορείτε να κάνετε έναν πελάτη να νιώσει ότι χρησιμοποιεί το προϊόν σας και να αισθάνεται καλύτερα που το χρησιμοποιεί, τότε κερδίσατε τη μισή μάχη.

Στο παράδειγμα παραπάνω με την κρέμα νυκτός με αλόη, αν είναι Καλοκαίρι για παράδειγμα, θέλω να ξέρω ότι είναι: “Ιδανική κρέμα για μια ολόκληρη ημέρα στον ήλιο, καθώς αυτή η κρέμα αλόης θα βοηθήσει το δέρμα σας να παραμείνει απαλό και αναζωογονημένο για όλο το καλοκαίρι”

Για μια κουβέρτα, διηγηθείτε μια ιστορία όπως: “Αυτή η μαλακή, ζεστή και ανθεκτική στους λεκέδες κουβέρτα, είναι ιδανική για τα κρύα χουχουλιάρικα βράδια στον καναπέ, βλέποντας Netflix παρέα με μια κούπα ζεστή σοκολάτα ή ένα ποτήρι κόκκινο κρασί στο χέρι”

Προσπαθήστε να φτιάξετε μια εικόνα για το πώς θα χρησιμοποιούσε αυτό το προϊόν ο πελάτης σας.

Στα παραπάνω παραδείγματα, χρησιμοποιώντας αυτές τις περιγραφές, καταφέρνουμε να ενημερώσουμε τον πελάτη με μία πρόταση ότι αυτή η κουβέρτα είναι μαλακή, ζεστή και ανθεκτική με τους λεκέδες. Αναφέρουμε ότι αυτή κρέμα νυκτός είναι ιδανική για το καλοκαίρι, όχι μόνο ότι είναι ενυδατική, αλλά και το πώς θα νιώσει ο πελάτης όταν τη χρησιμοποιεί (είναι τέλεια, γιατί το δέρμα σας θα παραμείνει απαλό και αναζωογονημένο για όλο το Καλοκαίρι).

Πραγματικά, σκεφτείτε το πώς θέλετε να νιώσει ο πελάτης σας και προσπαθήστε να το δείξετε μέσω μιας ιστορίας.

TIP No 4 – Αποφύγετε τις γενικές εκφράσεις

Θα δούμε δύο παραδείγματα για να καταλάβουμε τι είναι οι γενικές εκφράσεις: λέγοντας ότι κάτι είναι “εξαιρετικής ποιότητας”. Δεν είναι πειστικό, ίσως λειτουργήσει και αντίθετα, γιατί την ίδια φράση τη διαβάζετε και σε άλλους μεγάλους ιστότοπους που δεν πουλάνε χειροποίητα.

Αν είναι εξαιρετικής ποιότητας, γιατί να μην το αποδείξετε και απλά να το λέτε; Αντί για “εξαιρετική ποιότητα”, χρησιμοποιήστε τα πραγματικά οφέλη όπως “γνήσιο δέρμα” ή “100% φυτικά οργανικά αιθέρια έλαια”.

Η περιγραφή του γιατί κάτι “εξαιρετικής ποιότητας” είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το να το δηλώσετε απλά με μία φράση. Εάν τα προϊόντα και το brand σας είναι όντως πολυτελείας, δεν χρειάζεται να το αναφέρετε στην περιγραφή του προϊόντος σας. Θα πρέπει να το φωνάζει “Είμαι Ποιοτικό!” από παντού: από το brand σας έως τις φωτογραφίες των προϊόντων σας ή του στυλ των αντικειμένων σας. Όπως και με την “εξαιρετικής ποιότητας” μπορεί να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που θέλετε να τονίσετε και κάνει τους ανθρώπους να σκέφτονται: “Τότε γιατί το λέει αυτό; Απλώς δείξε μου ότι είναι όντως ποιοτικό και εξαιρετικό”.

Αν πιάσετε τον εαυτό σας να χρησιμοποιεί μία τέτοια γενικά έκφραση, τότε αναρωτηθείτε: “τι εννοώ με αυτό; Γιατί είναι [εισαγάγετε τη δική σας γενική έκφραση/λέξη εδώ]; ” και εξηγήστε το!

TIP No 5 – Δώστε τους να δουν αυτό που ψάχνουν

Τώρα που οι επισκέπτες σας είναι γοητευμένοι με το προϊόν σας, ήρθε η ώρα να σκεφτείτε οποιαδήποτε άλλη ερώτηση μπορεί να έχει κάποιος που ενδιαφέρεται να αγοράσει το προϊόν σας και να απαντήσετε. Το κόλπο εδώ, είναι να διευκολύνετε την ανάγνωση τους ή να μην διαβάσουν κάτι αν δεν τους ενδιαφέρει. Ο καλύτερος τρόπος για να το καταφέρετε αυτό, είναι να ορίσετε τίτλους και να χωρίσετε την περιγραφή του προϊόντος σε μέρη, όπως ΟΔΗΓΙΕΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ, ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ, ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ & ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ κ.λπ. Έτσι, αν ο πελάτης σας θέλει να μάθει αν αυτή η κουβέρτα μπορεί να βγει και σε διαφορετικό χρώμα, τότε θα διαβάσει μόνο την παράγραφο “ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ“. Αν θέλει να μάθει πόσο καιρό χρειάζεται για την κατασκευή και την αποστολή της, τότε θα διαβάσει την παράγραφο “ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ-ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ κ.λπ..

Έτσι, έχουμε περιγραφές προϊόντων που προσελκύουν τους ιδανικούς πελάτες, απαντά σε όλες τις ερωτήσεις τους και σας βοηθούν να κάνετε πωλήσεις. Ήταν όντως χρήσιμα; Απαντήστε μου στα σχόλια, ποιο είναι το αγαπημένο σας tip ή τα αγαπημένα σας, από τα παραπάνω! Εμένα πάντως… ΌΛΑ! 🙂